FBI - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu FBI - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu

FBI

Door: Robin Kemperman

Blijf op de hoogte en volg Robin

03 Mei 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Om het verhaal over de telefoontjes van de afval kliniek te vervolgen ben ik afgelopen week gebeld door de FBI. Een aantal dagen hiervoor kreeg ik een paar voicemails van de apotheek dat ik een rekening zou moeten betalen voor medicijnen die niet zijn opgehaald. Na een paar keer terug bellen om duidelijk te maken dat ik toch echt Beth Ann niet ben, leek het alsof ik duidelijk was. Vervolgens krijg ik een paar dagen later de FBI aan de telefoon waarin ze vertellen dat ik moet binnen blijven en mijn huis goed moet beveiligen want ik zou gevaar kunnen lopen. Wat er precies aan de hand is konden ze niet zeggen, maar blijf binnen. Op dit moment was ik aan het werk op het lab en gaf mijn telefoon na een paar minuten aan een collega om te kijken of hij meer duidelijkheid kan krijgen. Helaas werd hem ook hetzelfde verteld en kon de FBI niet meer zeggen... behalve dat het echt om dit telefoonnummer ging. Beth Ann zit vast in trouble!

Ondertussen ben ik nog geen Nederlanders tegen gekomen in Florida. Maar een vriend van mij hier in Florida komt uit Pennsylvania en heeft een jaar in jawel hoor Nijmegen gestudeerd op het NMR lab van de Radboud Universiteit! Dus iemand hier begrijpt mij af en toe! Met hem samen vorm ik een team straks in de zomer met de bier-olympiade, dus wordt vervolgd!

Ondertussen weet ik ook waarom Amerikanen zoveel van credit cards houden. Naast het vele kopen van spullen en eten heeft elke student heeft hier minimaal een Iphone 5 + auto + 3 a 4 credit cards. Daarnaast eten sommigen ook voor drie en natuurlijk extra vet (ik slip zelf bijna dicht tijdens sommige lunches). En om het straatbeeld te bevestigen uit de films, politie agenten zijn vaak te vinden in donut-shops en drive thru restaurants!
Om de kat op het spek te binden krijg je de credit cards hier als een klantenkaart. Regelmatig krijgen we tussen de post nieuwe credit cards van verschillende banken. Het enige wat je hoeft te doen is bellen om te activeren en binnen een week langs komen om te legitimeren (je moet namelijk minimaal 15 zijn)!
En nu vragen Amerikanen zich af waar de krediet crisis is ontstaan, ik denk in Afrika!

Natuurlijk mag ik als echte Nederlander op Amerikaans grondgebied Kingsday niet missen. Iedereen had speciaal voor mij op de afdeling iets oranjes aan en ik had natuurlijk een volle doos donuts bij me als ontbijt (hier is dat 2nd breakfast). En 's avonds ben ik naar de Applebee's geweest een soort restaurant dat later in de avond een cocktailbar wordt.
Daarnaast is het nachtleven erg goed hier, het zijn iets andere tijden. Je begint rond 10 uur al naar de kroeg te gaan en om 2 uur 's nachts sluit alles. En de keuze in bieren is geweldig (al kunnen ze niet tappen!
Een paar weken geleden was er een spring festival (Gator Stompin) dit was een mega groot feest in heel downtown + campus, waarbij naast een concert je voor een aantal coins een kroegentocht kon doen. Hierbij kreeg je overal weer andere cocktails en shots. En het mooie was als entree-ticket kreeg je een t-shirt die je aan moest.

Twee weken geleden ben ik naar een soort van toernooi geweest van de softbal vereniging. Dit ziet er veel beter uit dan ik ooit in Nederland gezien heb! Hier heb ik ontzettend lekkere gelly-shots leren atten. Dit is een soort van gekleurde gel met likeur erin. En ik kan je zeggen dat je na een aantal shots in de zon de alcohol begint te voelen!

Op de universiteit is het hard werken, veel lezen van artikelen, metingen doen en veel bijeenkomsten van verschillende sprekers. De sprekers zijn meestal erg interessant, al kost het wel enorm veel tijd. Helaas is mijn systeem waarmee ik mijn metingen doe ook veel in gebruik door andere collega’s dus is het strak plannen.
Ondertussen heb ik ook mijn eerste presentatie voor de research groep hier gegeven met eerste meet resultaten. By the way ik ben blij dat je hier een korte broek aan mag op het lab in de zomer periode (vanaf nu dus)!

Ondertussen begint het aardig warm hier te worden, dus de zondagen moeten serieus genomen worden als rustdag bij het zwembad (daar houd ik me dan natuurlijk aan)! Alle Amerikanen gaan zondagmiddag aan het zwembad zitten, want je bent echt zielig als je hier geen zwembad hebt in 35 graden Florida!

  • 25 Mei 2014 - 13:53

    Joost Ter Haar:

    Hi Robin,
    Ik volg je nauwgezet en krijg natuurlijk ook de nodige feedback van je ouders. Zij vinden het skypen in het weekend fantastisch, jij ook??
    Verder gaat hier in Ede alles geweldig, amazing en is iedereen fabulous. Gisteren ouder -kind wedstrijdgehad van de hockey van Iris dat was georganiseerd door Niek en ik kan je zeggen dat geeft veel spierpijn. Tevens weer les gekregen in de basis technieken van de hoofdtrainer, dit was natuurlijk wel weer confronterend.
    Je verslagen zijn leuk en mijn interesse blijf voornamelijk hangen bij alle voedsel ervaringen. Die Robin Eggs ben ik erg nieuwschierig naar en misschien kan je wat opstoren naar mijn chocolate center of expertise. Dan kan ik het natuurlijk ombouwen naar Joost Eggs. Die Amerikanen jatten ook alles.
    Verder heb ik nog wat pilletjes bestelt voor mijn maag, (dit moest goed werken en was goedkoop). Is dit al aangekomen?Ik he jouw adres/naam gebruikt, dat vind je toch niet erg??

    Hier is de zomer begonnen maar morgen gaat Iris op kamp in de regen. Tipisch Hollands.
    We maken ons verer klaar voor de echte WK, ik bedoel dus de WK Hockey in DenHaag. Met dit toernooi winnen we wel prijzen dus ik heb kaartjes voor de halve finale dames en verwacht dat NL dit wel haalt. Als niet dan blijft het een dames wedstrijd. Van de wk voetbal verwacht ik niet zoveel. Ik sluit af en volgende keer moeten we maar wat dieper ingaan op je innovatieve spectrochromie diet los laat op de adem. Is dit een verkapte manier van lang tongzoenen en snuiven.
    Groet van ons allemaal, Joost, Niek, Floor, Iris

  • 10 Juni 2014 - 22:28

    Huissenaartjes:

    Hoi Robin,

    We volgen al jouw reisverslagen en iedere keer weer genieten we van alle dingen die je meemaakt en zo geweldig kunt beschrijven! Van je moeder hebben we gehoord wat een gedoe je hebt gehad met die telefoon, dat is hier in Nederland wel anders! Fijn dat je daar met volle teugen geniet en dat het zo goed gaat met je studie! Wij zijn trots op je! Ook al is het eten aan de vette kant, jij kunt het vetgoed hebben!!!
    Wat die creditcards betreft, laat die maar lekker bij de post liggen, anders moet je straks dubbele diensten draaien in het pannenkoekenhuis. BTW hoe zijn de pancakes daar?
    Heel veel plezier daar en geniet van al het moois, want voordat je het weet ben je weer thuis, maar dat vinden wij ook weer erg gezellig!

    Liefs en een dikke kus van ons allemaal,
    Eric, Lilian, Mike, Eveline, René en Kim

  • 10 Juni 2014 - 22:28

    Huissenaartjes:

    Hoi Robin,

    We volgen al jouw reisverslagen en iedere keer weer genieten we van alle dingen die je meemaakt en zo geweldig kunt beschrijven! Van je moeder hebben we gehoord wat een gedoe je hebt gehad met die telefoon, dat is hier in Nederland wel anders! Fijn dat je daar met volle teugen geniet en dat het zo goed gaat met je studie! Wij zijn trots op je! Ook al is het eten aan de vette kant, jij kunt het vetgoed hebben!!!
    Wat die creditcards betreft, laat die maar lekker bij de post liggen, anders moet je straks dubbele diensten draaien in het pannenkoekenhuis. BTW hoe zijn de pancakes daar?
    Heel veel plezier daar en geniet van al het moois, want voordat je het weet ben je weer thuis, maar dat vinden wij ook weer erg gezellig!

    Liefs en een dikke kus van ons allemaal,
    Eric, Lilian, Mike, Eveline, René en Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Student Analytical chemistry in the Graduate School of the University of Florida.

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 9275

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 01 Juli 2020

Graduate School @ Univerity of Florida

23 Maart 2014 - 29 Augustus 2014

Internship @ Florida

Landen bezocht: