Laat het afstuderen dan nu maar echt beginnen - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu Laat het afstuderen dan nu maar echt beginnen - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu

Laat het afstuderen dan nu maar echt beginnen

Door: Robin Kemperman

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 April 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Ondertussen ben ik al aardig gesetteld. Na de eerste week op de Uni hard gewerkt te hebben werd mijn afstudeer opdracht duidelijker en concreet. Verder veel mensen ontmoet en leren kennen, maar als belangrijkste de restaurantjes, clubs en zwembad!

Mijn opdracht heeft als doel door middel van moleculen in je adem te detecteren lever ziekten te identificeren. Wanneer organen in je lichaam niet 100% functioneren veranderd een stukje metabolisme in je lichaam. Bepaalde afvalstoffen kunnen juist in hogere of lagere concentraties voorkomen en via je luchtwegen uitgestoten worden. Nu ga ik een methode opzetten om verschillende karakteristieke moleculen voor lever ziekten te detecteren. Dit ga ik doen met behulp van massa spectrometrie (scheiding op basis van gewicht van deeltjes), hiervoor moeten verschillende ionisatie technieken vergeleken worden (EESI, DART en APCI). Daarnaast ga ik met een ander systeem werken (FAIMS) om een betere ion scheiding te krijgen (ik hoop dat het principe duidelijk is :P).

Dus ontzettend veel papers en rapporten gelezen om in het onderwerp te duiken, de componenten zijn ondertussen vastgesteld die ik ga onderzoeken. Ondertussen heb ik mijn plan van aanpak in elkaar gezet en een persoonlijk ontwikkelingsplan in elkaar gezet (gezeur voor school).

Tijdens deze week ben ik al aardig wat grappige Amerikaanse gebruiken tegen gekomen . Elke morgen druppelen de collega’s en mede studenten binnen met een mega grote beker koffie (zo’n halve liter milkshake formaat) en donuts of bagels binnen. Ik zit met 4 andere PhD studenten op een kantoor waar het hard werken maar ook zeker gezellig is! Rond het middag uur is het beslissen waar we gaan eten, want 5 minuten lopen op de campus zit Mid Town dit is een soort restaurant en club aria waar van allerlei soorten eetgelegenheden zitten. Welke hamburger tent wordt het… dus keuze stress!!!

Thuis heb ik ook een leuk toast apparaat staan, mijn huisgenoot vertelde hoe die werkte en zei zorg dat er geen rook komt want het brandalarm gaat erg hard en is moeilijk uit te zetten. De volgende morgen dacht ik verse toast te maken en ondertussen mijn haren te doen. Toen ik terug kwam zag ik mijn brood met grote vlammen in het kleine oventje liggen…. Okeee dit is niet helemaal de bedoeling! Ik heb de hele oven op het balkon gezet en alle ramen en deuren open om de rook weg te houden van de rookmelder. Ik voelde me net een clown die met theedoeken stond te wapperen.. maar mijn huisgenoot sliep nog dus ik moest voorkomen dat het alarm af ging!

Een paar dagen later wilde ik tijdens de lunch even rondje fietsen om de campus wat verder te verkennen. Mede studenten zeiden dat Lake Alice erg mooi was om te zien. Dus ik op mijn fietsje naar de andere kant van de campus, onderweg kwam ik ontzettend mooie gebouwen tegen en sportvelden waar hard getraind werd. Na 25 min fietsen zag ik bordjes van het meer, ik was lekker in het gras bij picknicktafels gaan lunchen. Na een paar minuten realiseerde ik mij pas dat op 5 meter afstand in het water twee grote alligator ogen mij zaten aan te staren. Ik moet zeggen dat ik meteen wat verder weg ben gaan zitten. Na een wandeling langs een stuk van het meer kwam ik nog meer veel grotere alligators tegen. En ik maar denken dat de collega’s aan het ouwe hoeren waren toen ze zeiden misschien kom je nog wel een alligator tegen!

Als afsluiter voor de blog, wilden mijn Amerikaanse vrienden interessante Nederlandse woorden leren, dus welk woord mag hier natuurlijk niet aan ontbreken… Swaffelen! Iedereen vond het helemaal te gek dat wij hier een woord voor hebben bedacht en dat als woord van het jaar verkiezen :) Nu staat het geschreven op een groot white board op kantoor, er is nog een kleine discussie gaande wie het de professor mag uitleggen als hij vraagt wat het betekend!

  • 16 April 2014 - 15:24

    Angela:

    Hee Robin,
    Je bent er goed in hele onderhoudende verhalen te schrijven. Ik zie het helemaal voor me en heb het gevoel dat je er heel relaxed mee om gaat allemaal. In ieder geval moet je zelf ineens voor allerlei dingen zorgen, inclusief het voorkomen van een huisbrandje haha.
    En omdat het toch bijna Pasen is: neem de tijd om het woord kiloknaller (lekkere Hollandse zuinigheid) en plofkip uit te leggen...Misschien een idee om ' egg searching ' te introduceren?
    Ga je nog iets leuks doen met Pasen??
    Groet Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Student Analytical chemistry in the Graduate School of the University of Florida.

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 9297

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 01 Juli 2020

Graduate School @ Univerity of Florida

23 Maart 2014 - 29 Augustus 2014

Internship @ Florida

Landen bezocht: