Weight Care!! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu Weight Care!! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu

Weight Care!!

Door: Robin Kemperman

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 April 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

In een nieuw land, hoort natuurlijk een nieuw telefoonnummer.

Ondertussen ben naast mijn vrienden en collega's hier razend populair bij een afval kliniek! Gemiddeld 2 keer per week wordt ik gebeld en getext om te horen te krijgen wat ik die week moet doen om van mijn obesitas af te komen... Ik moet terug bellen om mijn gewicht elke dag op te geven en een dieet is opgesteld! Vandaag kreeg ik een voicemail van de apotheek dat er maagverkleinings tabletten klaar liggen, zodat ik ze kan ophalen. En dit gaat zo nog even door! Regelmatig liggen we dus in een scheur op het kantoor wanneer ik deze berichten op luidspreker zet en iedereen kan meegenieten of anderen mijn telefoon laat opnemen :) (Helaas zal Beth Ann een obees blijven aangezien ze haar niet kunnen bereiken)

Afgelopen weekend ben ik naar een echte American Football game geweest, wat was dit gaaf! Een geweldige dag (+/- 30 graden) in een mega groot stadion met open dak en uitzicht op de cheerleaders!! Hier beginnen ze een wedstrijd niet zomaar, het is een show, met vlaggen, dansen, Gator mascottes en een bigband. Vervolgens sta je gedurende de wedstrijd meer dan dat je zit om natuurlijk aan te moedigen in mijn Florida Gator outfit! Ondertussen werd mij door mijn Amerikaanse vrienden het spel uitgelegd wat ik nu zo ongeveer begrijp :P Na de game van 4 uur was mijn hoofd net zo oranje als mijn shirt, van de zon!
Om de dag af te sluiten zijn we naar een real Drive-In Cinema geweest in Ocala. Een gigantisch groot veld met paaltjes reden we op, even de juiste radio zender zoeken voor het geluid van de film en pak het bier maar uit de koelbox! Eerst kwam Captain America II en daarna Divergent. Beiden zeer goede films onder een mooie heldere sterren hemel op een scherm zo groot als een tennisbaan!

Een aantal grappige dingen waar ik deze week achter gekomen ben: Je kunt hier ALLES door de gootsteen gooien want er zit een apparaatje onder dat het fijnmaalt, pas op met je vingers!
De Tour de France is in Nederland... Ik moest mijn mountainbike laten afstellen, tijdens het wachten vroeg de fietsenmaker wel 4x of ik elk jaar langs de tour de France sta te kijken want ik kom toch uit Nederland :s Na uitleggen dat het toch echt twee verschillende landen waren vroeg hij of ik dan bij de Giro uit Italië stond te kijken... Laat maar dacht ik.
De bussen hebben hier hele handige rekken onder de vooruit van de bus zodat je je fiets mee kan nemen. Zorg wel dat hij goed vast zit want ik heb al een keer gezien dat iemands fiets er af gevallen is en onder de bus terecht kwam. Hierna moest deze jongen voorlopig lopen!
En als chemicus reinigen wij thuis het water extra met een soort filter zodat we extra zuiver drinkwater hebben uit de kraan!!

Natuurlijk Heb ik gisteren ook Pasen gevierd met een Potluck Brunch en vrienden uit Gainesville. Iedereen maakt iets lekkers en nam het mee naar Mike waar we met zo'n 15 mensen samen gebruncht hebben. Wat een eten allemaal, van broodjes, quiche en taart tot homemade pizza, pannenkoeken en bacon & eggs. In Amerika heb ik al mijn favoriete chocolade RobinEggs gevonden!

Tot slot heb ik nu aardig spierpijn van het hardlopen want die bergen hier zijn toch even wat anders dan hardlopen in Nederland! Gelukkig heb ik de remedie al gevonden, uitrusten aan m'n zwembad en lekker tukken!


  • 22 April 2014 - 08:31

    Albert:

    Wervende avonturen in de vs.Nu komen we allemaal, langs. Blijf moeite doen om het verschil uit te leggen over de europese verhoudingen. Zij kunnen er niets aan doen. Maar stuur snel die foto in je gator outfit!
    Groet, uncle Al

  • 22 April 2014 - 18:33

    Veerle:

    Hee Robin,
    Wat leuk om al je verhalen te lezen!
    En wat grappig dat ze denken dat de tour de France in Nederland is! Dat is weer is wat anders dan horen dat Nederlands niks anders doen dan blowen! :p
    Veel plezier nog daar! :)
    Xx Veerle

  • 23 April 2014 - 13:13

    Opa Kemperman:

    Hoi Robin,
    ik lees wel dat je je al aardig vermaakt in het land van uncle Sam. Leuk die verslagen. Met behulp van Astrid ben ik ze nu aan het onthullen. Ga zo door. Zal nog wel effe duren voor ik je hier weer zie. (saaie boel hoor...) Bedankt voor je kaart, ik heb 'm pas vijf keer gelezen.
    Groetjes van die man genaamd Opa uit Westervoort.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Student Analytical chemistry in the Graduate School of the University of Florida.

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 9287

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 01 Juli 2020

Graduate School @ Univerity of Florida

23 Maart 2014 - 29 Augustus 2014

Internship @ Florida

Landen bezocht: