The Cities up Northeast - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu The Cities up Northeast - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu

The Cities up Northeast

Door: Robin Kemperman

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Een nieuwe lang verwachte update!

De afgelopen twee maanden zijn voorbij gevlogen! Ik heb te veel meegemaakt en ondernomen om op te noemen. Maar toch, hier even wat highlights, voor tussen de vakantie boeken door in Nederland of de rest van Europa op de camping.

Begin juni zijn we met de research Group van Dr. Yost naar het noorden, Baltimore (Maryland) afgereisd voor een grote conferentie op ons vakgebied, American Society for Mass Spectrometry (ASMS). Met drie SUV’s vol met enthousiaste mensen vertrokken we vroeg vanuit Gainesville (Florida), met 1 regel: It’s Friday -> Funday, if you don’t follow the rule, get out of the car. En na een paar uur onderweg met Muziek, zo fals zingen als je kan (ben ik heel goed in!) en lot’s of food, dacht ik: deze trip wordt Awesome! Een van de hoogte punten was een mega regenstorm en windhoos, nauwelijks zicht op de weg, en dan duikt er een grote spin op, naast de kilometerteller bij een vrouw achter het stuur!! Ik denk dat je wel kunt indenken hoe het tafereel eruit zag, onwijs mooi! Daarnaast had ik onderweg een missie om alle welkomstborden van de staten die we passeerden te fotograferen. Ik kan je zeggen dat er 1 foto gelukt is en dat is tijdens de regenbui…

Baltimore is een grote stad, erg zakelijk en zeker erg druk. Met variërende ontbijten in het Hilton hotel, Renaissance hotel en andere mooie hotels in de stad begonnen de dagen altijd goed. Helaas was dit wel om 6 uur ’s morgens met morning sessions. Bij de grote openingsceremonie van het congres was er zelfs een spreker uit Amsterdam, deze man inspireerde mij enorm en heb later zelfs nog een persoonlijke meeting gehad met hem gehad, alleen gek om zo ver af te reizen om elkaar te kunnen spreken.
Het congres was erg goed georganiseerd voor ruim 10.000 mensen en ik kan je zeggen hoe je de Amerikaan tevreden houdt… Zorg dat er veel eten is, en dit was approved! Overdag bestond het programma uit verschillende onderdelen waarvoor wij ons hadden ingeschreven, zoals: presentaties, workshops en posterpresentaties. Naast deze ontzettend hoge kwaliteit van sprekers was er zoveel keus in programma’s en leer je gigantisch in die 6 dagen.
De avonden waren ook bijzonder, elke avond vanaf 10 uur als het conferentie programma eindigde zaten de grote bedrijven in hospitality suites in hotels waar zij hele zalen hadden afgehuurd en decors hadden gebouwd. Het doel was hier om te netwerken in een relaxte omgeving. Dus wat zag je, overal waren bars en obers die je voorzagen van fris, bier, wijn en likeur, daarnaast gingen er hele buffetten open en traden er bands en artiesten op of zelfs DJ’s! Tussen de mensen door stonden stands met nieuwe producten van een paar ton, waar je even kon socializen. Naast al dit gratis eten en drinken kreeg je kilo’s aan gadgets mee. Dit eindigde rond een uur om 1 ‘s nachts en ongeveer alle 6 avonden zijn we verschillende bedrijven gaan bezoeken en de één is nog grootser dan de ander. De laatste avond sloten we af in de kroeg naast ons hotel met een bier buffet. Mijn ervaring met conferenties… Amazing!
Bij de Yost groep is een traditie om met alle alumni uit eten te gaan in een goed restaurant aan het begin van de conferentie, ik kan je zeggen het was een geweldig diner met een hele cocktail bar en voor onze groep waren eigen obers ingezet die alles regelden.
Als afsluit event hadden we kaarten voor de aquarium nachtshow. Dit is een groot glazen gebouw aan het water vol met zeedieren en tropische vissen waar je langzaam langs wandelt en een dolfijnen show. Ondertussen wederom buffetten passeert. Hier heb ik ook krab leren eten, we kregen een houten hamer en een krab om alles open te breken. Het smaakte niet gek maar wat een werk voor zo’n klein beetje vis!

Als je dan eenmaal in het noorden bent tussen Washington D.C. en New York City kun je niet zomaar terug zonder deze steden te bezoeken. Dus het weekend voor de conferentie ben ik een dag naar D.C. geweest, ik had niet verwacht dat deze stad zo mooi was. Alles is zo ruim opgezet en een monument is hier niet een steen met een paar bloemen, dit zijn hele tempels met ontzettend grote standbeelden. Natuurlijk het congres en the white house bezocht en het natural history museum. Voordat we de auto kwijt konden was het wel even lastig want je hebt soms vergunningen nodig. Dus ik zei vraag 1 van die agenten verderop die weten dat vast wel, iedereen in de auto keek mij aan, vraag nooit de cops, ze zijn jerks… Maar er was geen andere optie dus iemand stapte erop af, zoals iedereen verwachte kreeg hij als antwoord wij zijn hier alleen voor de veiligheid, of te wel dit staat niet in mijn functie omschrijving.

Natuurlijk New York City!! Dit was echt geweldig. Na de conferentie ben ik met Emily naar haar familie gegaan die op drie kwartier van The City af wonen in New Jersey dicht bij de shore (hier is het geen beach!)
We hebben verschillende bustoeren gedaan, gerelaxed in central park en the Rocker Feller Tower beklommen. Het was in de ochtend nog een beetje bewolkt maar tegen het middag uur op de Top of the Rock, was het een mooie heldere lucht en kun je echt alles zien van wat je kent van TV! Empire state building, de nieuwe WTC tower, in de verte statue of liberty, chrysler tower, de bruggen en een geweldige view over het central park. Als je zo rond loopt in de stad is het echt een hele andere wereld dan ergens ander over de wereld, ook zelfs Amerika is anders dan NY. Maar wonen, ja zeker als ik geld had, verhuis ik meteen!
Als lunch hebben we op Broadway gegeten in een restaurant waar aanstormend Broadway talent in de bediening werkt. Dit betekend dat elke 5 minuten serveerders een nummer zingen van een Broadway show terwijl ze rondlopen door het restaurant met microfoons, op tafels of op het podium, en de meesten zijn echt goed. Voor een plekje binnen moesten we dan wel ruim een half uur buiten wachten, maar waard was het zeker. Natuurlijk wordt de microfoon van onze waiter onder mijn neus gedrukt in et refrein van een liedje uit Jersey Boys, mijn zangstem laat me soms al in de steek, maar Frankie valli is echt te hoog gegrepen voor mij. Ik hoop niet dat er te veel mensen zijn weg gelopen :)!!

Verder natuurlijk in Jersey, de shore bezocht en de mooie boulevard!! Die compleet niew is omdat deze was verwoest door hurricane Sandy. Verspreid in de omgeving zie je nog littekens ervan. In New Jersey natuurlijk naar de Bios geweest met de nieuwe Jersey Boys film die toen net 1 dag uit was. En die bioscopen daar zijn echt geweldig, de vip stoelen die in Nederland ruim en van leer zijn, staan hier in de hele zaal en je kunt elektrisch je benen omhoog doen en rug helemaal plat naar achteren. Wauw dit moeten wij echt ook hebben, was het eerste wat ik dacht!!

Voor nu even genoeg, Ik heb nog genoeg op mijn hardeschijf met Florida verhalen staan, dus als ik weer tijd heb type ik iets uit!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Student Analytical chemistry in the Graduate School of the University of Florida.

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 950
Totaal aantal bezoekers 9288

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 01 Juli 2020

Graduate School @ Univerity of Florida

23 Maart 2014 - 29 Augustus 2014

Internship @ Florida

Landen bezocht: