Real Gators... - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu Real Gators... - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu

Real Gators...

Door: Robin Kemperman

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 Maart 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Wakker worden in een relaxed Amerikaans Queen sized bed kan ik iedereen aanbevelen!

Het was nog vroeg maar toch al 25 graden en onderweg naar het Everglades reservaat. In een soort oude omgebouwde schoolbus reden we de stad Miami uit richting de moerassen naar het reservaat. Natuurlijk even Amerikaans stoppen bij Dunkins Donuts om te ontbijten :) En ik kan je zeggen die donuts hier zijn 10x lekkerder dan in Nederland en wat een keus!

In het park aangekomen gingen we in grote hovercrafts waar ongeveer 20 mensen in konden. We gleden over de moerassen met een behoorlijke snelheid. Onderweg stopten we voor bijzondere dieren die voorbij kwamen, van roofvogels en waterslangen tot aan natuurlijk krokodillen (alligators). Ontzetten mooi om te zien hoe ze stil tussen de begroeiing liggen om in het water drijven tussen de mooiste waterplanten. Doordat het een echt wild gebied is waar je naartoe vaart is er geen afval te zien en alles zo mooi intact.

Terug bij de huisjes van de Everglades was er een alligator show! Een real show zoals je op tv ziet waarin een gestoorde Amerikaan met die beesten in een grootte kooi gaat 'spelen'! En natuurlijk voert hij ze... hamburgers en kipnuggets!
Het was een bijzondere show waarin je echt je adem inhield. Naast mij zat iemand die van het bankje achterover viel omdat ze zo geschrokken was toen de krokodil hapte terwijl het leek alsof hij de man te pakken had :) Ik moest mijn lachen uit medelijden inhouden haha!
Na de show liepen we door het park waar allerlei soorten alligators te zien waren in kooien en ook baby's. Ik mocht een baby krok vasthouden, zonder dat zijn bek vast zat. De buik voelt als echt hoge kwaliteit leer en de bovenkant is gewoon pijnlijk om aan te raken.

Op de terug weg had ik een leuk gesprek met een aantal mensen uit Ierland en Australië. Het Ierse stel was compleet verbrand door de hovercraft trip en waren van spier witte Ieren naar knal rode indianen veranderd :) Het Australische stel was aardig in disbalans bij het lopen, later kwam ik erachter dat ze van een cruise afkwamen en dat ze zich zeeziek hadden gevoeld. Whaha en ik maar denken die zijn de rollator vergeten.

Terug in Miami ben ik uiteraard gaan genieten van het geweldige Miami Beach! Wat een bijzonder volk loopt daar rond en zo schoon! Dan het water dat super helder en warm is en natuurlijk de bekende beachvolleybal velden. Of te wel genieten! Na het strand ben ik via de lange boulevard en het bijzondere park met de vele golfbanen eraan naar het hotel terug gelopen. Onderweg kwam ik langs de bekende Lincoln Road waar geen auto's mogen komen maar juist een lange winkel en terrassen straat is. Van Gucci, Yves Saint Lorent tot Armani alles is er.

Back in mijn hotelletje heb ik een heerlijke cocktail besteld aan het zwembad en ben wat gaan lezen, slapen en relaxen.
's Avonds heb ik in het hotel restaurant gegeten aan een soort lange marmeren tafel waar allemaal mensen vanuit het hotel zwembad wat kwamen eten. Ik raakte aan de praat met twee jongens uit New Jersey die net teug kwamen van de Bahama's en alles van Nederland wilden weten haha. Zei hadden ook gave verhalen over hun Spring break. Later schoof ook een Amerikaans stel aan die uit de omgeving kwamen. De barman maakte geweldige cocktails en was zeer geïnteresseerd hoe ik het voor elkaar had gekregen om op 'DE' University of Florida te komen. Hij zij dat iedereen daar van droomt in zuid-oost Amerika omdat ze ontzettend goede sport teams hebben, deze universiteit zend de meeste sporters naar de olympische spelen van heel Amerika.

Die nacht ben ik op pad gegaan en kwam onderweg een geweldige club tegen genaamd: FAT Tuesday en er stond me een rij met vrouwen waar je achterop kon zitten (het was namelijk dinsdag)!
Verderop heb ik aan de bar een drankje gedronken en via het strand terug gelopen. Ik denk dat ze de naam van 'het' bekende mixdrankje in Miami bedacht hebben, want als er hier een boete op sex op het strand stond dan kon de gemeente meteen alle schulden aflossen!!

De volgende dag checkte ik uit en hielp een echte bellboy mij met mijn koffers en belde een yellow cap voor mij, die er binnen 1 min was. De taxi's zijn echt mega van binnen, ik zou zo languit op de achterbank kunnen slapen! Met op de achtergrond muziek waarbij ik aan GTA San Andreas moest denken. Nog even genieten van de hoge wolkenkrabbers, de mooie auto's om mij heen en de Cubaanse invloed op Amerika.

Op het international airport Miami had ik alles ingecheckt en was ergens even wat gaan eten. Het was een soort lopend buffet, maar ik kon de bordjes niet goed lezen. Totdat een vrouw dat zag en alles ging voorlezen, mijn dienblad pakte en alles wat ik wilde opschepte en meenam. Ik rekende af en wilde het dienblad meenemen naar mijn tafel, denk maar niet dat ze dat toeliet. Ze had mijn dienblad al veel eerder vast en wees allerlei tafels aan waar ik misschien wilde zitten :P Vervolgens ging ze het hele peper en zout stel uitleggen (alsof ik het nog nooit had gezien, haha)
Toen ging ik boarden en zag het vliegtuig waar ik in moest... ik dacht dit is een stuntvliegtuig, er konden maar 30 mensen in en ik had heel veel ruimte want je had geen mensen naast je.
Het was een relaxte vlucht van een uurtje naar Gainesville, de universiteitsstad (ongeveer 600 km boven Miami).

Na landing was natuurlijk mijn koffer kwijt... wat bleek nou ze waren hem vergeten uit het ruim te halen!

Het was super lekker weer en er stond iemand van de uni met een bordje 'Mr. Kemperman for Gator University' te wachten op mij :)






PS. Allemaal ontzettend bedankt voor jullie leuke reacties tot nu toe!








  • 04 April 2014 - 06:33

    Martine Wetzels:

    Super leuk om te lezen. Ben benieuwd hoe het je op de universiteit vergaat. Geniet ervan. Xx

  • 04 April 2014 - 07:00

    Imelda:

    Weer een heerlijk verhaal en fijn dat je zo genoten hebt van deze paar vrije dagen. Ben benieuwd hoe het op de uni gaat. Groetjes

  • 04 April 2014 - 19:06

    Angela:

    Hai Mr. Kemperman,
    Wat een indrukken en zo'n lekker weer, en het strand...heerlijk lijkt me dat. Ook zonder de ...nou ja.
    En het leuke van alleen-reizen is natuurlijk dat je maximaal openstaat voor allerlei andere reizigers en hun verhalen en tips. Klinkt heel mondiaal allemaal.
    Heb al eens even op de site van UF gekeken, zit er ook goed uit. Ik hoop dat je ondertussen goed bent aangekomen op je kamer. Wanneer begint je stage??
    Groet en kus uit Westervoort van tante, ja die.

  • 04 April 2014 - 19:37

    Opa:

    Hoi Robin,
    ik denk dat je het daar bijzonder naar je zin hebt. Geniet er maar van. Ik voel mezelf niet zo thuis tussen al die alligators. maar ik zie dat jij ze al in je hand hebt!.
    Groetjes van Opa en tot ziens in ons "kikkerland" (wij hebben hier ook dieren...)
    Robin, ajuus !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Student Analytical chemistry in the Graduate School of the University of Florida.

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 9281

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 01 Juli 2020

Graduate School @ Univerity of Florida

23 Maart 2014 - 29 Augustus 2014

Internship @ Florida

Landen bezocht: