I'm Going to Miami Beach!! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu I'm Going to Miami Beach!! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Robin Kemperman - WaarBenJij.nu

I'm Going to Miami Beach!!

Door: Robin Kemperman

Blijf op de hoogte en volg Robin

26 Maart 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

MIAMI!!!!!!!

Aangekomen in het wereld beroemde Miami (airport) moet je eerst langs de douane, dit is een wachtrij alsof je voor de Droomvlucht in de Efteling staat te wachten of de Goliath in Walibi. Wanneer ik eindelijk een balie toegewezen krijg en achter de streep moet wachten gaat de poort voor mijn neus dicht, de jonge voor mij had geen geldig paspoort / greencard / visa / what ever... ik moest NOG langer wachten. Eindelijk aan de beurt was het alle papieren checken, foto van mijn mooie reiskapsel :s en vingerafdrukken.

Ik moest tien minuten wachten op een grote Chevrolet van de airport taxi waar al mijn koffers in gingen. Op weg naar het bekende Miami Beach South (dit is een heel groot eiland voor Miami waar het bekende strand aan ligt en mijn Hotel :)) Twee Londense jongens vroegen of ze mee mochten aangezien ze dezelfde kant op moesten, of course! Terwijl de taxi chauffeur ging zitten en al zijn drie vetrollen tot aan zijn knieën in de auto had getild scheurden we weg. De gasten uit Engeland waren super chil en waren er al eerder geweest. Ze kwamen voor het wereldwijde Miami Music Week (Okee partyyy!) Na een leuk gesprek te hebben gehad over oa. mijn gewelde pancake kunsten en de Londense verhalen van de Engelsen, was ik bij mijn Hotel.

Ik had dit hotel snel de avond voor vertrek geboekt omdat alles zo last-minute was en ik totaal geen tijd had om het uit te zoeken. Ik wist alleen dat het dicht bij het strand zou zijn en een goede bar zou hebben met zwembad. Dit klopte allemaal, het was juist een van de bekendste hotels naast een beroemde nachtclub The Clevelander. Daarnaast lag het 1 straat van het bekende Miami Beach vandaan!!! Of te wel perfect!!

Ik checkte in, had een relaxte kamer met 2 tweepersoons bedden ^^ en here we go op stap! Het was middernacht en leek buiten zo druk als de ochtend spits, elke straat was druk of zelfs files, het was nog steeds 25 graden! Ondertussen heb ik de meest mooie auto's heb ik gezien en keek mijn ogen uit van alle lampjes en mooie lange benen! Van Lamborghini tot Ferrari en Masserati tot Aston Martin, maar ook Rolls Roys en dikke monster trucks. Ge-wel-dig ik liep wat rond en ben een club in gegaan, bestelde een biertje en kwam al gauw aan de praat met een paar Mexicanen. In Miami stikt het van de Mexicanen en Cubanen, alles wordt zelfs naar Spaans vertaald, elke bordje.

Na een lange nacht en goed geslapen te hebben, een lekker ontbijtje stond klaar. Daar zat je dan in een mega stad aan de andere kant van de wereld, bedacht ik me. Wat is het leven toch mooi!
Ik moest erg wennen aan de warmte want het was daar 28 graden en kwam uit een land vol met winterjassen. Maar we gaan op pad, ik had een tour met een bus door de stad geboekt waardoor ik alles relaxed kon zien en veel dingen verteld worden. Verschillende geweldige van de Beverly Hills van Miami tot aan Downtown zaken district met alle wolkenkrabbers. Onderweg zijn we langs de beroemde Coral Cable High School gekomen waar de film Grease is opgenomen. Ook de brug uit Fast and Furious heb ik gepasseerd.
Bij mij in de bus zaten twee leuk Mexicaanse meiden die veel aan mij vroegen. Ze vinden Europeanen erg interessant, ik denk dat ze daardoor weinig van de trip gezien hebben....:) Ondertussen reden we door Little Havanna waar ik bij de enige legale Cubaanse sigaren fabriek binnen ben geweest. De bladeren komen namelijk via een ander land de VS binnen. Het rook er erg apart binnen en je kon zelfs zien hoe ze gemaakt werden. Na een ultra smerige Cubaanse Koffie die me opgedrongen werd weg gewerkt te hebben konden we verder.

Vervolgens stond er in de Haven een geweldige boot met eten en drinken klaar, de Miami Lady. Hierop maakten we rond de eilanden voor de kust, Miami Beach en Star Iland een mooie tocht. Star Iland is een klein privé eiland waar ongeveer 25 villa's op staan van celleberties, het goedkoopste huis begint bij 44 miljoen dollar, dus wie helpt mij???? Op de foto's zul je wel zien het zijn geweldige mooie huizen, we zijn er rustig langs gevaren, met mega jachten en zwembaden. Oa. Madonna, Tom Cruisse, Silvester Stalone en Parker, Jackson en nog veel meer bekenden hebben daar een huis.

Onderweg terug Heb ik mezelf die avond laten verwennen door bij de Hooters te gaan eten... jaja het was me een avontuur. Een tafel naast mij was iemand jarig dus plotseling begonnen 10 van de Hooters meiden ontzettend veel lawaai te maken met pannen, borden en bestek terwijl ze er doorheen probeerde te zingen.. :P Nja de jongen kreeg van allemaal een zoen dus daar heb ik dat dan ook wel voor over. Na een korte talk met mijn waitress, een korte fotoshoot kon ik weer gelukkig verder!

Die avond had ik met iemand afgesproken die ik had leren kennen van de city tour. Met een scooter zijn we in de avond door alle lampjes van de stad gereden en in een grote open lucht discotheek terecht gekomen waar een paar goede DJ's en danseressen de tent vol kregen. Dit hoorde bij de Miami Music Week 2014!

De volgende dag wordt vroeg op staan voor de Everglades, dus een korte nacht!

Groetjes vanuit de zon!

  • 01 April 2014 - 07:05

    Imelda:

    Goedemorgen Robin,
    Wat heerlijk om met zo'n gezellig reisverslag het ontbijt naar binnen te werken, goed begin van de dag! Zo te lezen heb je het allemaal prima geregeld en goed naar je zin! Leuk om je zo te kunnen volgen. Geniet nog even van de vrije tijd en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. Groetjes uit Made

  • 02 April 2014 - 08:09

    Pauline:

    Hahahaha Robin volgens mij ben jij een bezienswaardigheid daar!
    Heb je ondertussen al gezwommen in de zee?
    Ben weer heel benieuwd naar je volgende verhaal!
    Xx Pien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Student Analytical chemistry in the Graduate School of the University of Florida.

Actief sinds 29 Maart 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 9294

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 01 Juli 2020

Graduate School @ Univerity of Florida

23 Maart 2014 - 29 Augustus 2014

Internship @ Florida

Landen bezocht: